mandag, april 26, 2010

Efter - at søge "efter" noget på Google

Hej alle!

Jeg er måske ikke den første til at optage følgende, men jeg fandt det ret morsomt, så nu vil jeg dele det med jer. Det er faktisk et godt stykke tid siden jeg fandt det, men i en kedelig engelsk time i dag, kom jeg i tanke om det!


Prøv at gå ind på Google.dk, og skriver "efter". Lav så et mellemrum, og se nu hvad der kommer op - det bliver forhåbentligt noget i den her stil (som det ser ud pr. 26. april 2010):
Det er måske lidt svært at se, men der står:

efter y8
efter hotmail
efter skat.dk
efter facebook.com
efter krak
Jamen hvad skal det dog betyde? Tjo, jeg har et temmelig godt bud.

Folk tænker: "Jamen, jeg skal jo søge efter noget", og derfor putter de "efter" foran. Det er ret sjovt, for som vi alle ved (udover dem der har fundet dette indlæg ved at søge på "Efter efter - at søge efter noget på Google", hehe), er det fuldstændig unødvendigt.

Ha' en god mandag... Nå nej.

2 kommentarer:

  1. Nice fund :D

    Der bliver faktisk også brugt "søge efter".

    Har selv en draft til et indlæg liggende om noget lignende.

    SvarSlet
  2. Jan - Ja, "søge efter" bruges også, men den er egentlig reel nok, når man ser hvad der kommer efter "søge efter" ;)

    SvarSlet