søndag, maj 16, 2010

Ronnie James Dio er død

En stor person indenfor metalverdenen er død - Ronnie James Dio, af de fleste dog nok bedre kendt som bare Dio. Selv har jeg aldrig hørt specielt meget af hans musik, men det er om ingen tvivl min stil, så det er af lutter "dovenskab", at jeg ikke har hørt så meget af det.

Ronnie James Dio stomach cancer

For nogen måneder siden fik Dio erklæret mavecancer, hvilket stod på den officielle hjemmeside. For ca. to måneder siden blev det sagt, at det gik bedre og bedre med bekæmpelsen, men i dag ved vi så, at Dio desværre ikke vandt kampen. Han kendes bedst for bands'ne Rainbow, Black Sabbath, Dio (hans selvskabte band) og senest Heaven & Hell, der ikke eksisterede i mere end fire års tid.

Det er desværre den tid vi er på vej ind i - alle dem vi kender fra de tidlige metal-dage, har ikke mange år igen. Dio døde godt nok af sygdom, men var dog trodsalt 67 år gammel.

Ronnie James Dio is dead
R.I.P Ronnie James Dio, rest in peace.

1 kommentar:

  1. Woot, jeg har lige lavet et indlæg om Dio og så så jeg det her. Og jeg har endda brugt samme billede.
    Men cool indlæg :)

    SvarSlet